• Kłopoty, problemy, z którymi spotyka się, na co dzień Pana/i dziecko, to dla Pana/i przede wszystkim?

  • Wraca pan(i) do domu zmęczony(a). Pana/i dziecko od progu domaga się, żeby z nim porozmawiać. Mówi, że to ważne. Co Pan/i robi?

  • Co jest dla Pana/i najważniejsze w kontakcie z dzieckiem?

  • Kiedy rozmawia Pan/i ze swoim dzieckiem o jego problemach, to przede wszystkim:

  • Pana/i dziecko po raz kolejny dostało uwagę w szkole za to samo niewłaściwie zachowanie. Jak Pan/i postępuje?

  • Chce Pan/i, aby Pana/i dziecko przede wszystkim:

  • Przed wyjściem do szkoły kolejny raz Pana/i dziecko mówi, że źle się czuje, boli je głowa, brzuch...

  • Jak dobry rodzic powinien postępować z dziećmi w wieku 4-6 lat?

  • Kiedy dziecko opowiada Panu/i o trudnej dla niego sytuacji, to w pierwszej kolejności...

  • Pana/i dziecko ma wykonać pracę plastyczną do szkoły. Nie czuje się w tym dobre i prosi Pana/ią o zrobienie za nie. Co Pan/i robi?

  • Pana/i dziecko przychodzi smutne do domu i mówi, że dostało tróję ze sprawdzianu, a liczyło na więcej. Co Pan/i odpowiada?

  • Pana/i 10-letnie dziecko miało wrócić do domu o 15., ale spóźniło się ponad godzinę.

  • Pana/i dziecko wraca do domu pobrudzone. Podejrzewa Pan/i, że w szkole ktoś mu dokucza.

  • Nastolatek idzie na randkę, co Państwo mówią/robią?

  • Pana/i dziecko pozamiatało przedpokój i poukładało buty. Chce je Pan/i pochwalić i mówi:

  • Chce Pan/i przygotować obiad, ale po raz kolejny w zlewie jest pełno niepozmywanych naczyń Pana/i dziecka. Co Pan/i robi?

  • Dziecko 12-letnie samo zabrało się za zmywanie naczyń, widzi Pan/i, że nie umyło dokładnie dwóch szklanek. Co Pan/i robi?

  • Dziecko wraca ze szkoły i od progu krzyczy, że nienawidzi nauczycielki od polskiego, rzuca plecak i trzaska drzwiami do swojego pokoju. Co Pan/i mówi?

  • Odprowadza Pan/i 10-latka do szkoły i chce go pocałować, on sie oburza, co dziecko usłyszy?

  • Które stwierdzenie uważasz za prawdziwe:

  • Pierwszą potrzebą niemowlęcia jest poczucie bezpieczeństwa. Zapewnia się je poprzez:

  • Mowa dziecka zaczyna się rozwijać już w pierwszych tygodniach życia. Kiedy warto zacząć dziecku czytać, mówić do dziecka, by wzmacniać rozwój jego mowy?