-
Kłopoty, problemy, z którymi spotyka się, na co dzień Pana/i dziecko, to dla Pana/i przede wszystkim?
-
Wraca pan(i) do domu zmęczony(a). Pana/i dziecko od progu domaga się, żeby z nim porozmawiać. Mówi, że to ważne. Co Pan/i robi?
-
Co jest dla Pana/i najważniejsze w kontakcie z dzieckiem?
-
Kiedy rozmawia Pan/i ze swoim dzieckiem o jego problemach, to przede wszystkim:
-
Pana/i dziecko po raz kolejny dostało uwagę w szkole za to samo niewłaściwie zachowanie. Jak Pan/i postępuje?
-
Chce Pan/i, aby Pana/i dziecko przede wszystkim:
-
Przed wyjściem do szkoły kolejny raz Pana/i dziecko mówi, że źle się czuje, boli je głowa, brzuch...
-
Jak dobry rodzic powinien postępować z dziećmi w wieku 4-6 lat?
-
Kiedy dziecko opowiada Panu/i o trudnej dla niego sytuacji, to w pierwszej kolejności...
-
Pana/i dziecko ma wykonać pracę plastyczną do szkoły. Nie czuje się w tym dobre i prosi Pana/ią o zrobienie za nie. Co Pan/i robi?
-
Pana/i dziecko przychodzi smutne do domu i mówi, że dostało tróję ze sprawdzianu, a liczyło na więcej. Co Pan/i odpowiada?
-
Pana/i 10-letnie dziecko miało wrócić do domu o 15., ale spóźniło się ponad godzinę.
-
Pana/i dziecko wraca do domu pobrudzone. Podejrzewa Pan/i, że w szkole ktoś mu dokucza.
-
Nastolatek idzie na randkę, co Państwo mówią/robią?
-
Pana/i dziecko pozamiatało przedpokój i poukładało buty. Chce je Pan/i pochwalić i mówi:
-
Chce Pan/i przygotować obiad, ale po raz kolejny w zlewie jest pełno niepozmywanych naczyń Pana/i dziecka. Co Pan/i robi?
-
Dziecko 12-letnie samo zabrało się za zmywanie naczyń, widzi Pan/i, że nie umyło dokładnie dwóch szklanek. Co Pan/i robi?
-
Dziecko wraca ze szkoły i od progu krzyczy, że nienawidzi nauczycielki od polskiego, rzuca plecak i trzaska drzwiami do swojego pokoju. Co Pan/i mówi?
-
Odprowadza Pan/i 10-latka do szkoły i chce go pocałować, on sie oburza, co dziecko usłyszy?
-
Które stwierdzenie uważasz za prawdziwe:
-
Pierwszą potrzebą niemowlęcia jest poczucie bezpieczeństwa. Zapewnia się je poprzez:
-
Mowa dziecka zaczyna się rozwijać już w pierwszych tygodniach życia. Kiedy warto zacząć dziecku czytać, mówić do dziecka, by wzmacniać rozwój jego mowy?